DARS
H5-E751, Koper - Škofije: Zastoj. G2-106, Ljubljana (Rudnik) - Škofljica: Zastoj. R2-430, Maribor - Hoče, Tržaška cesta: Zastoj. R2-413, Vodice - Moste: Zastoj. G2-105, Novo mesto - Metlika: Zastoj. G1-8, Ljubljana, na Celovški cesti, proti Medvodam: Zastoj. H6 , Izola - Koper: Zastoj. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Zastoj. A1-E61, E70, Koper - Ljubljana: Ovire. A1-E57, Ljubljana - Maribor: Okvara vozila. LC--702347, Za grabnom: Delo. LZ-214970, Pokopališka ulica: Delo. LC-122010, Hrastnik - Radeče: Ovire. R1-207, Col - Ajdovščina: Ovire. R3-688, Slovenske Konjice - Žiče: Ovire. G2-102, Peršeti - Most na Soči: Ovire. R3-710, Maribor - Vurberk - Ptuj: Ovire. LC--121031, cesta brez imena: Delo. LC-690820, Kovinarska Koča - Krma: Delo. R3-639, Ljubljana (Šentvid) - Vodice: Delo. RT-933, Breg - Jurklošter: Ovire. R3-702, Dravograd - Trbonje: Delo. R3-694, Velenje - Dobrteša Vas: Ovire. R2-431, Gornji Dolič - Stranice: Ovire. RT-929, Areh - Šumik - Osankarica - Lukanja: Vreme. R3-656, (Dragarji) Zgornji Čačič - Osilnica: Ovire. R3-742, Podpeč - Brezovica: Ovire. RT-926, Koprivna - Črna: Ovire. A5 , Maribor - Pince: Ovire. R3-688, Poljčane - Majšperk: Ovire. R3-605, Kambreško - Kuščarji - Livek: Vreme. LC-208070, Litija - Sava: Ovire. R3-662, Metlika - Božakovo: Ovire. R1-206, Ruska cesta (Erika - Vršič): Ovire. R1-206, Ruska cesta (Erika - Vršič): Ovire. LZ-212540, Ižanska C.: Delo. R1-225, Kamnik (Mekinje) - Stahovica: Ovire. LC-213090, cesta V Gameljne: Delo. R2-438, Šentilj - Trate: Ovire. R3-709, Maribor (Malečnik) - Pernica: Ovire. G1-6, Prem - Ilirska Bistrica: Ovire. R3-632, Ilirska Bistrica - Novokračine: Ovire. RT-911, Rudno - Rovtarica: Ovire. RT-911, Rovtarica - Vresje: Vreme. RT-902, Strmec - Mangart: Vreme. R3-609, Predmeja - Lokve: Vreme. R3-608, Čepovan - Dolenja Trebuša: Vreme. LC-078120, Šentjanž - Ic - Podklanec: Delo. R3-608, Lokve - Čepovan: Vreme. LC-183420, Koroška cesta: Delo.

Manjša poraba in lagodnejša vožnja

FORD TRANSIT JE ZDAJ NA VOLJO Z NOVIM 10-STOPENJSKIM SAMODEJNIM MENJALNIKOM //

Pri Fordu so začeli s proizvodnjo novega 10-stopenjskega samodejnega menjalnika za modele Transita z zadnjim pogonom, ki pripomore k učinkovitejši porabi goriva, večji trpežnosti in možnosti za vleko do 2800 kg težkih prikolic. Primeren je zlasti za izvedbe s težjimi nadgradnjami, kot so vozila za dostavo špecerije, reševalna vozila in avtodomi, ter tovarniški minibusi s 15 in 18 sedeži.

Z večjim obsegom prestavnih razmerij, v katerih lahko motorji delujejo bolj učinkovito, je zasnovan tako, da lahko lastniki in upravljavci voznih parkov računajo na manjše stroške za gorivo. Ker bo na voljo s pri izvedbah z zadnjim pogonom, ki jih poganja Fordov  2,0-litrski dizelski motor s 125 kW/170 KM, je moral 10-stopenjski samodejni menjalnik prestati intenzivno testiranje zmogljivosti in trpežnosti, s katerim so zagotovili primernost za zahtevno uporabo v gospodarskih vozilih z velikimi obremenitvami, s pogosto vleko prikolice in delovnimi urniki brez premorov.

Proizvodnja je že v polnem teku, novi menjalnik za zadnji pogon pa temelji na glavnem paketu nadgradenj, ki so bile v Transitu uvedene v letu 2019, vključno z varčnejšimi in elektrificiranimi pogoni, povečano nosilnostjo in izboljšano povezljivostjo. Poleg 10-stopenjskega bodo še naprej na voljo tudi obstoječi 6-stopenjski samodejni menjalniki, namenjeni Transitu s sprednjim pogonom za manjše obremenitve.

Zasnova 10-stopenjskega menjalnika zagotavlja več prestavnih razmerij, kar pomeni, da lahko Transitov 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik ves čas deluje blizu svoje največje učinkovitosti in s tem omogoča večjo odzivnost. Prilagodljiva shema prestavljanja v realnem času delovanje menjalnika prilagaja spremembam pogojev in s tem izbira optimalno prestavo za učinkovitejšo zmogljivost, varčno porabo goriva in gladko delovanje v vseh režimih vožnje.

Računalniške simulacije so pomagale pri optimizaciji arhitekture menjalnika z uravnoteženjem prednosti večjega števila prestavnih razmerij in izgub energije zaradi pogostejših prestavljanj. Fordov elektromagnetni ventil z integriranim litim ohišjem in neposrednim delovanjem je ena od 20 tehnologij, ki so jih patentirali med razvojem menjalnika. Ventil poveča natančnost tlaka sklopke in zmanjša čas hoda, da zagotovi hitrejše prestavljanje, zato se več časa na podlago prenaša večji navor, to pa olajša delo pri uporabi v najzahtevnejših razmerah. Obenem lahko voznik doseže enako zmogljivost z manjšim pritiskom na stopalko za pospeševanje. Olje menjalnika z nizko viskoznostjo zmanjša notranje trenje in dodatno izboljša učinkovitost porabe, zmanjša obrabo sestavnih delov in odpravi zahtevo po menjavah olja menjalnika v predpisanih razmikih. Črpalka s spremenljivo lopatico prilagaja dovod glede na zahtevo, kar zmanjša parazitske izgube in izboljša gladkost vožnje. Hitra enosmerna sklopka znatno zmanjša tresljaje in grobost pri prestavljanju v nizkem območju vrtljajev, zato bodo dolgi delovniki v kabini veliko prijetnejši.

10-stopenjski samodejni menjalnik je specifično uglašen za Transitove vozne značilnosti in področja uporabe ter za sistem samodejne zaustavitve in zagona motorja za še varčnejšo porabo goriva. Pospeševanje v nizkem območju vrtljajev in pri speljevanju iz mirovanja je uglajeno in progresivno. Skladno z zasnovo za pogoje najzahtevnejše uporabe so med razvojem pri testiranju trpežnosti prevozili več kot šest milijonov kilometrov, vključno z več tisoč kilometri na terenskih dirkah.

Z novim 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom bodo na voljo Transiti s skupno maso od 3500 kg do 4600 kg in enojnimi ali dvojnimi zadnjimi kolesi, kupci pa bodo lahko izbrali šasijo s kabino, minibus in furgon. Dovoljena skupna masa vozila s prikolico znaša 6100 kg in je prmerna za uporabnike na področju gradbeništva, storitvenih dejavnosti ali organizacije dogodkov, ki morajo pogosto vleči prikolico z opremo. Ta je lahko pri Transitu z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom težka do 2800 kg.

Preprosto delovanje samodejnega menjalnika in možnost uporabe s težkimi vozili zagotavljata primernost za težje predelave, kot so vozila za dostavo špecerije, reševalna vozila, minibusi in vozila za zagotavljanje mobilnosti v mestih in tudi za avtodome.