DARS
A1-E57, Maribor - Ljubljana: Zastoj. A1-E57, Maribor - Ljubljana: Okvara vozila. R2-409, Postojna - Razdrto: Delo. G1-7 Starod-Kozina: Zastoj. G1-11 Koper-Dragonja: Zastoj. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Ovire. G2-101, Priključek Zvirče Zahod: Delo. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Ovire. R3-608, Lokve - Čepovan: Delo. A2-E70 Kronovo-Obrežje: Zastoj. H5-E751, Škofije - Koper: Ovire. A3-E70, E61, Fernetiči - razcep Gabrk: Ovire. H4 , Nova Gorica - Razdrto: Ovire. G2-102, Peršeti - Most na Soči: Tovornjaki. LC-067140, Vrzdenec - Žažar - Ligojna: Delo. R3-645, Zadvor - Šmartno pri Litiji: Ovire. LZ-322120, Tržaška cesta III: Delo. RT-902, Strmec - Mangart: Ovire. R3-664, Gaber - Uršna s. - Novo mesto: Delo. A5 , Lendava - Pince: Ovire. A1-E57, E59, Šentilj - Maribor: Ovire. A5 , Lendava - Pince: Ovire. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Ovire. R3-716, Grad - Kuzma: Ovire. RT-926, Sleme - Koprivna: Tovornjaki. R3-626, Gračišče - Brezovica: Ovire. R3-624, Loka - Podpeč - Rakitovec: Ovire. R3-631, Starod - Meja RH: Ovire. R3-632, Ilirska Bistrica - Novokračine: Ovire. LC-231060, Lazec - S. Kot - N. Kot - RH: Ovire. R3-653, Hrib - Trava - Podplanina: Ovire. R3-657, Bosljiva Loka - Osilnica: Ovire. R3-659, Kot - Sodevci: Ovire. R3-660, Dolenjci - Adlešiči - Žuniči: Ovire. LC-255090, Krasinec - Pravutina: Ovire. R3-662, Metlika - Božakovo: Ovire. R3-661, Krmačina - Drašiči - Metlika: Ovire. R3-663, Radovica - Ostriž: Ovire. R3-671, Šutna - Planina v Podbočju: Ovire. R3-676, Kapele - Rakovec: Ovire. R3-678, Stara vas - Figarov Most: Ovire. R3-677, Nova vas - Pišece: Ovire. LC--279885, Sedlarjevo: Ovire. LC-317090, Hotel AT - meja RH: Ovire. R3-685, Rodne - Rajnkovec: Ovire. R3-690, Tržec - Zg. Leskovec: Ovire. R3-692, Borl - Cirkulane - Meje: Ovire. R3-691, Zavrč - Drenovec: Ovire. LC-302070, Središče - Preseka: Ovire. R3-727, Razkrižje - meja RH: Ovire.

Volkswagen LT – 45 let prostornosti na kolesih

Aprila 1975 svetovna premiera novega tovornega VW dostavnika ki je kmalu postal uspešnica

Pred natanko 45 leti so v Berlinu predstavili Volkswagen LT. Veliki brat Transporterja, ki so ga takrat proizvajali že v drugi generaciji, je uspešno razširil paleto vozil tovarne v Hannovru. Ker manjši Transporter ni bil namenjen zelo velikim obremenitvam, so pri Volkswagnu razvili model z večjim tovornim prostorom v segmentu od 2,8 do 3,5 tone.  Ime novinca LT je bilo preprosto, zraven so mu dodali številke 28, 30 in 35 za bruto maso vozil 2,8, 3,0 in 3,5 tone.

LT je bil že na začetku na voljo v dveh medosnih razdaljah, dveh višinah  strehe, ter v številnih tovornih in potniških izvedbah. Pred razvojem je bilo ugotovljeno, da mora biti razmerje med potniško kabino in uporabnim prostorom še boljše kot pri dostavniku z zadaj nameščenim motorjem. V ta namen so inženirji pri Volkswagnu zasnovali vozilo s prostorno zasnovo in spredaj nameščenim motorjem, ki je bil postavljen med voznikov in sovoznikov sedež nad sprednjo osjo. Pogon je še naprej potekal preko zadnje osi. Brez motorja zadaj je bil za uporabo na voljo celoten tovorni prostor. In vendar je LT ostal kompakten, v primerjavi s Transporterjem T2 je zrasel le za 33 cm v dolžino in 20 cm v širino, vendar je zaradi novega koncepta velikost  7,85 kubičnih metrov tovornega prostora ponujala možnost prevoza za dobro polovico večjo  količine tovora.

Pri Volkswagnu so bili ponosni tudi na ergonomijo, ki je bila do tedaj v gospodarskih vozilih zapostavljena. Neodvisno vzmetenje na prednji osi, ki v segmentu še vrsto let po uvedbi LT ni bilo običajno, je zagotavljalo dodatno udobje v vožnji. Na začetku je bil LT na voljo z 2,0-litrskim štirivaljnim bencinskim motorjem, sposojenim iz Audija 100, s 55 kilovati (75 KM) in prilagojen za delovanje v gospodarskem vozilu) ali 2,7-litrskim štirivaljnim dizelskim motorjem angleškega proizvajalca Perkins z 48 kilova (65 KM). Leta 1979 so ga zamenjali s prvim šestvaljnim dizelskim motorjem.  2,4-litrski motorni novinec je pridobil je v LT dobil le slabih 6 kilovatov moči v primerjavi s predhodnikom, vendar je premogel bistveno več energije in je tekel izjemno gladko – tako tiho, da je celo Volvo ta motor namestil v svoj prvi šestvaljni avtomobil.

1983-1996: Številne posodobitve

LT je bil skozi leta deležen številnih posodobitev. Leta 1983 so mu namenili šestvaljni turbodizel s 75 kW (102 KM) in tako je LT postal najmočnejši dostavnik v Evropi. Prav tako so vgradili  šestvaljnik kot bencinski motor s 66 kW (90 KM). Optimiziran namestitveni položaj motorja je zagotovil prostor za tretji sedež v kabini. Vozilo je pridobilo na novo zasnovano armaturno ploščo, ponudbo pa je dopolnila še tretja medosna razdalja za platforme do 4,6 metra

Leta 1985 so v ponudbo dodali še LT 55 s skupno težo 5,6 tone in LT 35 s zadnjo osjo s posameznimi pnevmatikami po naročilu ter priključljivi pogon na vsa kolesa. S prvo oblikovno posodobitvijo je LT dobil pravokotne namesto okroglih žarometov. Druga lepotna operacija je sledila leta 1993 z novo masko hladilnika in plastičnimi elementi v območju zadnjih luči, pod motornim pokrovom pa izboljšan  turbodizel s hladilnikom zraka in 70 kW (95 KM)

Zaradi kakovosti in zanesljivosti skupaj z veliko uporabno površino s kompaktnimi dimenzijami je LT hitro postal priljubljena osnova za avtodome in mnogi od njih so še danes v uporabi. Leta 1988 nikogar ni presenetilo, da je Volkswagen predstavil ne le kompaktno Californio, ki temelji na tretji generaciji Transporterja, temveč tudi avtodom na osnovi LT. Na Floridi je Volkswagen ponudil popolnoma opremljen avtodom s kopalnico, namenjen za štiri osebe. Po 21 letih in več kot 470.000 izdelanih primerkih je bil leta 1996 zrel čas za naslednika.

1996: Druga generacija LT

Po 21 letih se je leta 1996 končala doba kompaktnega in priljubljenega dostavnika prve generacije. tovora. Pri prehodu iz LT1 v LT2 so bile spremembe usklajene s sodobnostjo časa. Ta in naslednja serija sta bila razvita v sodelovanju z Mercedes-Benzom.

Dizelski motorji so bili zdaj nameščeni vzdolž pod kratkim pokrovom motorja. Vstop v kabino in dostop do tovornega prostora je bil zdaj bistveno lažji, a to še ni bilo vse. Volkswagnov recept za uspeh široke palete izvedb je bil ohranjen tudi pri novem LT, ki je bil še vedno tovorno, kombinirano in potniško vozilo, na voljo tudi kot platforma, dvojna kabina in podvozje s tremi medosnimi razdaljami ter dovoljeno skupno maso med 2,6t in 4,6t.

Priljubljeni motorji TDI so bili še ena prednost. Gospodarni, zmogljivi in zanesljivi so bili tudi prva izbira v drugi generaciji modela LT2. Leta 2002 je LT postal ekspresno vozilo z novim 2,8-litrskim štirivaljnikom. Motor je imel 116kW (158 KM) in največji navor 331Nm. To so bile rekordne vrednosti v segmentu. Proizvodnja v tovarni v Stöckenu se je končala leta 2006 po skoraj 340.000 vozilih.

2006: Namesto LT je prišel Crafter

Na osnovi osnovnega koncepta predhodnika je bil Crafter predstavljen leta 2006, oblikovnoin tehnično povsem novo vozilo. To je jasno povedalo tudi novo ime. Crafter je stal in se zavzemal za dinamičnega pomočnika pri vsakdanjem delu, za “nekoga, ki pomaga”.

Najbolj spektakularna varianta je bil zagotovo Crafter 4MOTION s pogonom na vsa kolesa Achleitner, predstavljen leta 2012. Vozilo je bilo v celoti opremljeno z do tremi diferencialnimi zaporami, dvignjeno karoserijo in terenskimi pnevmatikami ter dodatno zaščito podvozja. Crafter 4MOTION je lahko uspešno pokazal svoje lastnosti podpornega vozila na reliju Dakar 2012. Deset let so Crafterja znova proizvajali v najrazličnejših izvedbah, o uspehu tretje generacije pa govori tudi več kot 480.000 prodanih primerkov.

2016: Novi Crafter – popolni Volkswagen

Leta 2016 je znamka Volkswagen Gospodarska vozila prvič predstavila Crafterja druge generacije. Vozilo, ki je bilo na novo razvito od začetka in spet samostojno, zanj so celo zgradil svoj nov obrat v Wrzesniji na Poljskem.

Med razvojem so strokovnjaki pri Volkswagen gospodarskih vozilih kupce bolj kadarkoli prej spraševali o njihovih potrebah in idejah in jih povabili, naj pomagajo oblikovati novega Crafterja po njihovih zamislih. Hannoverski strokovnjaki so voznike pogosto spremljali v njihovem vsakdanjem življenju in jih spraševali o njihovih željah neposredno na njihovem delovnem mestu. Poleg različnih nadgradenj je Crafter prvič na voljo tudi s pogonom spredaj, zadaj ali na vsa kolesa. Z lahkotnim upravljanjem in številnimi varnostnimi sistemi ter sistemi za pomoč vozniku je novi Crafter postal merilo v razredu, prejel je tudi naziv “Dostavnik leta 2017” s strani mednarodne žirije novinarjev gospodarskih vozil iz 24 evropskih držav. Leto pozneje je znamka predstavila različico z električnim pogonom e-Crafter in avtodom Grand California. Do konca leta 2019 je novi Crafter dosegel proizvodno številko skoraj 260.000 primerkov.