DARS
A1-E57, Maribor - Ljubljana: Zastoj. A1-E57, Maribor - Ljubljana: Okvara vozila. R2-409, Postojna - Razdrto: Delo. G1-7 Starod-Kozina: Zastoj. G1-11 Koper-Dragonja: Zastoj. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Ovire. G2-101, Priključek Zvirče Zahod: Delo. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Ovire. R3-608, Lokve - Čepovan: Delo. A2-E70 Kronovo-Obrežje: Zastoj. H5-E751, Škofije - Koper: Ovire. A3-E70, E61, Fernetiči - razcep Gabrk: Ovire. H4 , Nova Gorica - Razdrto: Ovire. G2-102, Peršeti - Most na Soči: Tovornjaki. LC-067140, Vrzdenec - Žažar - Ligojna: Delo. R3-645, Zadvor - Šmartno pri Litiji: Ovire. LZ-322120, Tržaška cesta III: Delo. RT-902, Strmec - Mangart: Ovire. R3-664, Gaber - Uršna s. - Novo mesto: Delo. A5 , Lendava - Pince: Ovire. A1-E57, E59, Šentilj - Maribor: Ovire. A5 , Lendava - Pince: Ovire. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Ovire. R3-716, Grad - Kuzma: Ovire. RT-926, Sleme - Koprivna: Tovornjaki. R3-626, Gračišče - Brezovica: Ovire. R3-624, Loka - Podpeč - Rakitovec: Ovire. R3-631, Starod - Meja RH: Ovire. R3-632, Ilirska Bistrica - Novokračine: Ovire. LC-231060, Lazec - S. Kot - N. Kot - RH: Ovire. R3-653, Hrib - Trava - Podplanina: Ovire. R3-657, Bosljiva Loka - Osilnica: Ovire. R3-659, Kot - Sodevci: Ovire. R3-660, Dolenjci - Adlešiči - Žuniči: Ovire. LC-255090, Krasinec - Pravutina: Ovire. R3-662, Metlika - Božakovo: Ovire. R3-661, Krmačina - Drašiči - Metlika: Ovire. R3-663, Radovica - Ostriž: Ovire. R3-671, Šutna - Planina v Podbočju: Ovire. R3-676, Kapele - Rakovec: Ovire. R3-678, Stara vas - Figarov Most: Ovire. R3-677, Nova vas - Pišece: Ovire. LC--279885, Sedlarjevo: Ovire. LC-317090, Hotel AT - meja RH: Ovire. R3-685, Rodne - Rajnkovec: Ovire. R3-690, Tržec - Zg. Leskovec: Ovire. R3-692, Borl - Cirkulane - Meje: Ovire. R3-691, Zavrč - Drenovec: Ovire. LC-302070, Središče - Preseka: Ovire. R3-727, Razkrižje - meja RH: Ovire.

Potovanje z rahlim pridihom športnosti

TEST: FORD TOURNEO CUSTOM 2,0 TDCI SPORT

Pri Fordovih lahkih gospodarskih vozilih je z oznakami kar nekaj zmede, zato je treba vedeti, da so vsi modeli s pridevkom Transit načelno namenjeni prevozu tovora ali obrtniškim poslom, pod skupno množico, ki se imenuje Tourneo, pa spadajo vozila za udobnejši prevoz potnikov. Tako velja za vse od najmanjšega do največjega, pri čemer je Tourneo Custom drugi največji v družini in v že kar nekaj let med najbolj priljubljenimi v evropskem merilu.

Tourneo Custom z nivojem opreme sport morda napeljuje, da je to  športno predelani dostavnik, vendar gre le za nekakšen slepilni manever. Vozilo ima preko motornega pokrova, strehe in prtljažnih vrat dekorativno črto, rahlo sta preoblikovana oba odbijača, posebna so tudi aluminijasta platišča in sedežne prevleke imajo drugačen vzorec. To pa je tudi vse od športnosti, kajti Tourneo Custom Sport je namenjen predvsem udobnemu potovanju, ki se začne že z vstopom v zadnji del kabine skozi drsna vrata na obeh bokih. Ta se vselej odpirajo ročno, kajti tudi med ponudbo dodatne opreme ni elektrificiranega pomika. Udobni sedeži so zadaj razporejeni v dve vrsti, dovolj prostora je tudi za nekoliko višje in zajetnejše potnike. Sedežnih kombinacij je veliko, s kar nekaj truda se notranjost lahko spremeni v mobilno konferenčno sobano. Delo s težkimi sedeži, ki jih je mogoče tudi odstraniti, namreč ni ravno lahkotno in zahteva precej krepke roke.

Tudi pri motorju ni zaznati nobene športnosti, v nosu se namreč vrti že preizkušeni 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki ima zadostno zalogo moči in navora tudi za premikanje s polno obremenitvijo. Še vedno nekoliko godrnjavi motor deluje je v kombinaciji z dokaj natančnim  šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki ima dobro preračunana prestavna razmerja in vozniku omogoča relativno lenarjenje pri delu z nekoliko grobo prestavno ročico. Podvozje je naravnano na potniško udobje in vozilo brez večjih pretresov prenaša cestne grbine, medtem, ko sprednji del pri hitrejših vstopih v ovinke nič kaj športno rahlo sili navzven.

Voznikov delovni prostor zelo spominja na Fordove osebne avtomobile, tako s preglednimi merilniki in večino logično nameščenimi stikali kot tudi s priročnim volanskim obročem. Komunikacijski sistem sedaj pripada najnovejši generaciji, na sredini je nov velik zaslon, na katerem je večino nastavitev mogoče opraviti z dotikom.

Tourneo Custom torej  pričakovano solidno opravlja svoje prevozniške naloge; uspešno vozi med srednje velikimi potniškimi dostavniki in hkrati delno nadomešča izumrlo vrsto večjih (družinskih) enoprostorcev. Nadgradnja z opremo  sport je bolj estetska kot vsebinska in namenjena seveda tistim, ki do svojega dostavnika kažejo posebno navdušenje.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: Ford Tourneo Custom Sport 2,0 TDCi, potniško vozilo, 8 sedežev, bočna drsna vrata na obeh straneh, dvižna vrata zadaj.

motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 2198  ccm, 125 kW (170 KM) pri 3500 v/min, največji navor 405 Nm pri 1500 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na prednji kolesi, 6-stopenjski samodejni menjalnik.

mere in mase: dolžina 4,793 širina 1,986 višina 1,972,  medosna razdalja 2,933 m, min. prostornina prtljažnega prostora l200 l, masa praznega vozila 2189 kg, največja dovoljena masa 3075 kg, dovoljena obremenitev strehe 100 kg.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna garancija, dodatno 4-letno jamstvo

Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 42.430 EUR (Summit Motors, Ljubljana)