
Po prodajno uspešnem lanskem letu, se tudi letos na slovenskem trgu lahkih gospodarskih vozil obeta kar nekaj novosti. Povsem novih modelov sicer ne bo veliko in napovedi letošnjih prodajnih gibanj so pri večini uvoznikov razmeroma zadržane, med novostmi še ne bo tudi kar nekaj dostavnikov s hibridnim oziroma električnim pogonom.
Pri Renaultu, ki je lani med znamkami zasedel drugo mesto, bodo konec leta 2020 predstavili novi Renault Kangoo v tovorni verziji. Poprodajne storitve so v prvi vrsti namenjene podjetnikom, še posebej tistim, katerih posel je vezan na transport. Sem spada tudi specializirana mreža Renault Pro+ ki zagotavlja prilagojen odziv na zahteve podjetnikov in obrtnikov. Koncept je uspešen in ga bodo zato razvijali še naprej. Pri uvozniku Renault Nissan Slovenija ocenjujejo, da so bila lanska prodajna gibanja so bila nekoliko turbulentna. Septembra je začel veljati WLTP za gospodarska vozila in občutili so nekaj zamika ob menjavi modelov Trafic in Master za nove, kar pa je povezano z začetnimi količinami in tem, da seveda ob začetku prodaje niso mogle biti takoj na voljo že vse verzije. Za letos tako pričakujejo rahlo rast v prodaji naših vozil na trgu, ki bo ostal primerljiv z letošnjim.
Pri Porsche Slovenija, kjer skrbijo za znamko Volkswagen Gospodarska vozila, ob novem Transporterju T6.1 glavno letošnjo novost pričakujejo jeseni. To bo nova, peta generacija Caddyja, ki ga bodo pri Volkswagnu premierno predstavili 20. februarja. Pri uvozniku pripravljajo pakete financiranja in vzdrževanja, za leto 2020 pa ocenjujejo, da bo prodanih od 14.000 do 14.500 vozil. Negativen vpliv gospodarskih dejavnikov še ni zaznan.
Pri Fordu, ki je približno z desetinskim upadom prodaje končal na četrtem mestu, z zanesljivostjo napovedujejo le prihod novega Transita v začetku leta. Na voljo bo tudi v različici s pogonom na zadnja kolesa in z možnostjo 10-stopenjskega samodejnega menjalnika. Spomladi bodo na cestah prvi primerki lansko jesen predstavljenega Rangerja Raptorja, medtem ko priključno hibridne različice Transita Customa letos še ne bo. Pri uvozniku Summit Motorsu napovedujejo umirjeno 7-odstotno prodajno rast.
Francoski dvojec Peugeot in Citroen letos na slovenskem trgu ne bo imel novih modelov lahkih gospodarskih vozil. Pri Peugeotu ponujajo kupcem v primeru nakupa s financiranjem podaljšano jamstvo (4 leta; 120.000 KM) ter dodatnim popust. Opažajo, da se za takšen nakup odločajo predvsem tisti, ki vozila relativno hitro zamenjajo ali tisti ki letno prevozijo do 30.000 kilometrov. Za vse voznike ponujajo popust na servisne storitve, kjer lahko podjetja prejmejo do 20% popust na originalne rezervne dele in tudi popust na vsa olja, maziva in tudi storitve.
Pri uvoznikih P-Automobil Import in C-Automobil Import ocenjujejo, da je bil trg v lanskem letu kljub posamičnim odmikom, v povprečju relativno stabilen ter podoben predlanskemu letu, za leto 2020 ne pričakujejo pretiranih pretresov.
Pri Oplu Slovenija, ki skrbi za tržne aktivnosti, verjetno letos še ne bodo uspeli pripeljati električne izvedbe novega Vivara, sicer pa so zadovoljni skoraj s podvojitvijo prodaje v primerjavi z letom 2018 in okrepljenim tržnim deležem. V največji meri pripisujejo rast strategiji znamke Opel, ki je del skupine PSA in bo v tem okviru zadolžena tudi za razvoj lahkih gospodarskih vozil.
Lanski statistični zmagovalec Fiat Professional pod taktirko uvoznika podjetja Avto Triglav, ima v prodaji že nekaj mesecev prenovljenega Ducata, ki bo sredi leta dobil posodobljene pogonske stroje, pridružile pa se jim bodo še posebne izvedbe manjšega modela Doblo.
Pri znamki Mercedes-Benz, ki jo zastopa Autocommerce, letos ne bo veliko novega. V začetku pomladi prihaja izpopolnjeni razred V z govornim komunikacijskim sistemom, na pragu poletja pa še osveženi Vito. Pri servisnih storitvah ne bo novosti, prav tako še ene bo dostavnikov na električni pogon, kljub temu pa pri trikraki zvezdi načrtujejo boljšo prodajo kot lani.
V Nissanovi ponudbi ostajata odprti terenski dostavnik Navara in sedemsedežni električni potniški dostavnike eNV200, medtem, ko so dizelske izvedbe tega modela umaknili iz prodaje. Tudi drugih treh modelov od manjšega NV250 do večjih NV300 in NV400 (vsi so sorodniki Renaultovih dostavnikov) na slovenski trg še ne bo.
Še skromnejši prodajni program imajo pri Mitsubishiju oziroma uvozniku AC Mobilu, kjer od lanske jeseni kraljuje nova generacija odprtega terenskega dostavnika L200. Slednji naj bi v tem avtomobilsko dostavniškem razredu ponovno nekoliko premešal karte.