DARS
A1-E57, Maribor - Ljubljana: Zastoj. A1-E57, Maribor - Ljubljana: Okvara vozila. R2-409, Postojna - Razdrto: Delo. G1-7 Starod-Kozina: Zastoj. G1-11 Koper-Dragonja: Zastoj. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Ovire. G2-101, Priključek Zvirče Zahod: Delo. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Ovire. R3-608, Lokve - Čepovan: Delo. A2-E70 Kronovo-Obrežje: Zastoj. H5-E751, Škofije - Koper: Ovire. A3-E70, E61, Fernetiči - razcep Gabrk: Ovire. H4 , Nova Gorica - Razdrto: Ovire. G2-102, Peršeti - Most na Soči: Tovornjaki. LC-067140, Vrzdenec - Žažar - Ligojna: Delo. R3-645, Zadvor - Šmartno pri Litiji: Ovire. LZ-322120, Tržaška cesta III: Delo. RT-902, Strmec - Mangart: Ovire. R3-664, Gaber - Uršna s. - Novo mesto: Delo. A5 , Lendava - Pince: Ovire. A1-E57, E59, Šentilj - Maribor: Ovire. A5 , Lendava - Pince: Ovire. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Ovire. R3-716, Grad - Kuzma: Ovire. RT-926, Sleme - Koprivna: Tovornjaki. R3-626, Gračišče - Brezovica: Ovire. R3-624, Loka - Podpeč - Rakitovec: Ovire. R3-631, Starod - Meja RH: Ovire. R3-632, Ilirska Bistrica - Novokračine: Ovire. LC-231060, Lazec - S. Kot - N. Kot - RH: Ovire. R3-653, Hrib - Trava - Podplanina: Ovire. R3-657, Bosljiva Loka - Osilnica: Ovire. R3-659, Kot - Sodevci: Ovire. R3-660, Dolenjci - Adlešiči - Žuniči: Ovire. LC-255090, Krasinec - Pravutina: Ovire. R3-662, Metlika - Božakovo: Ovire. R3-661, Krmačina - Drašiči - Metlika: Ovire. R3-663, Radovica - Ostriž: Ovire. R3-671, Šutna - Planina v Podbočju: Ovire. R3-676, Kapele - Rakovec: Ovire. R3-678, Stara vas - Figarov Most: Ovire. R3-677, Nova vas - Pišece: Ovire. LC--279885, Sedlarjevo: Ovire. LC-317090, Hotel AT - meja RH: Ovire. R3-685, Rodne - Rajnkovec: Ovire. R3-690, Tržec - Zg. Leskovec: Ovire. R3-692, Borl - Cirkulane - Meje: Ovire. R3-691, Zavrč - Drenovec: Ovire. LC-302070, Središče - Preseka: Ovire. R3-727, Razkrižje - meja RH: Ovire.

Posebnež s številnimi talenti

TEST: VOLKSWAGEN AMAROK 3.0 TDI V6 HIGHLINE AVENTURA 4MOTION (190 kW)

Za volanom Amaroka bi si bilo morda lažje predstavljati Arnolda Schwarzeneggerja kot tiste, ki bi na tovornem prostoru Volkswagnovega  orjaka vozili drva, seno ali zaboje s krompirjem. Še zlasti če gre za različico z najvišjim nivojem opreme, ki ima nataknjena 20-palčna kolesa in z nekaj dodatki z doplačilnega seznama, na primer kromiranim lokom preko tovornega prostora. Če videz naredi avtomobil, je Amaroku uspelo, kajti za njim se radovedno ozirajo številne oči, tudi tistih, ki jim za ta avtomobilski razred ni kaj dosti mar. In potem, ko pod motornim pokrovom sprva pritajeno in nato odločno zarohni turbodizelski šestvaljnik, je najbrž vsem jasno, da je Amarok posebnež med sebi enakimi.

Zmogljivi 3,0-litrski pogonski stroj v najmočnejši izvedbi turbodizelski šestvaljnik iztisne iz sebe kar 190 kilovatov (258 KM) in skupaj z orjaškim navorom 550 Nm ne samo lahkotno, ampak že ob srednje močnem pritisku stopalke za plin,  kar nekoliko brutalno premika skoraj 2100 kilogramov težak odprti terenski dostavnik. Skupaj s samodejnim osemstopenjskim menjalnikom, ki prestavlja brez sunkov, sta zelo dobro uglašena kombinacija. To velja tudi za stalni elektronsko nadzorovani štirikolesni pogon, ki Amaroku dovoljuje premagovanje kar precej zahtevnih terenskih preprek, če le ima voznik nekaj znanja o vožnji po brezpotjih. No, v vsakem primeru mu pomaga še asistent pri spuščanju navzdol, ki preprečuje, da bi se zgodila kakšna neumnost. V mestnih središčih je Amarok tako kot njegovi tekmeci precej okoren, za ozke parkirne prostore je tudi predolg in preširok.

Poraba goriva je zelo odvisna od načina vožnje, mogoče jo je ukrotiti tudi na 8,7 litra, ob priganjanju po avtocestah (najvišja hitrost je zavidljivih 205 kilometrov na uro, pospešek z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro pa okroglih 7,3 sekunde), pa zleze tudi do 12,5 litra in še kakšen deciliter čez na 100 prevoženih kilometrov.

Motor se vrti gladko, kultivirano, tudi dovolj tiho, da v potniški kabini ne povzroča pretiranega hrupa. Visoka raven udobja je tisto kar v tem razredu postaja vse bolj pomembno in Amarok je po vsej verjetnosti spet pri vrhu. Prednja sedeža sta odlična, zadaj je udobje na povprečni ravni, kakšnega prostorskega razkošja pa ni. Vozniku, ki ima pred seboj trikraki v usnje oblečen volanski obroč in urejene merilnike, se bolj zdi, da sedi v luksuznem terencu kot v odprtem terenskem dostavniku in tudi vzmetenje je dobro uglašeno med čvrstostjo in udobjem.

Seveda se pri vsem tem postavlja vprašanje, zakaj je zadaj še tovorni prostor z 2,25 kvadratnega metra površine in z možnostjo, da ga zapira aluminijasta navojnica ali pa je nad njim kakšna nadgradnja. Za prevoz drv, ozimnice ali gradbenega materiala prav gotovo ne. Morda za kakšen športni rekvizit, kolo ali jadralno desko.

Seveda se je s takšnim Amarokom mogoče  voziti tudi po vsakdanjih poteh , mestna gneča mu sicer ni pogodu, vsekakor pa se dobro znajde tako na gladkem asfaltu kot na vaškem kolovozu.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI 4 MOTION, terenski dostavnik z dvojno kabino in odprtim tovornim prostorom.

motor in menjalnik: šestvaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj vzdolžno, gibna prostornina 2967 ccm, 190 kW (258 KM) pri 3000 do 4500 v/min, največji navor 580 Nm pri 1400 do 3000 v/min, emisijski standard EURO 6, stalni štirikolesni pogon, 8-stopenjski samodejni menjalnik.

mere in mase: dolžina 5,321 m, širina 1,954 m, višina 1,834 m,  medosna razdalja 3,097 m, površina tovornega prostora 2,52 m2, masa praznega vozila 2095 kg, največja dovoljena masa 3080 kg, nosilnost 549-985 kg, dovoljena obremenitev strehe 150 kg.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna garancija, 2-letno dodatno jamstvo, oz. do 200.000 km (doplačilo), 12-letno jamstvo na prerjavenje.

Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 54.521 EUR (Porsche Slovenija, Ljubljana)